18 June, 2007

مخالفت استانداري با برگزاري تجمع زنان در ٢٢ خرداد

غزاله حسینی

کانون امروز

به گزارش ايلنا استانداري تهران با برگزاري تجمع زنان در روز 22 خرداد ماه مخالفت كرد. با وجود اينكه طبق اصل 27 قانون اساسي، برگزاري تجمعات مسالمت آميز حق تشكلهاي قانوني است، استانداري تهران با درخواست مجوزي كه براي برگزاري تجمع در روز 22 خرداد، صورت گرفته بود مخالفت كرد و در پايان وقت اداري روز 21 خرداد اعلام كرد كه با صدور مجوز براي تجمع زنان در روز 22 خرداد مخالفت شده است.
اين اقدام در حالي صورت گرفت كه پيش از اين مسئولان اعلام كرده بودند در صورت درخواست مجوز براي تجمع زنان، با آن موافقت مي شود. عدم صدور مجوز براي تجمع زنان در روز 22 خرداد كذب بودن سخنان مسئولين را نشان مي دهد.
با وجود اينكه اين روزها بحث در مورد پوشش زنان و برخورد با زنان بدحجاب و همچنين مسئله ازدواج موقت از داغ ترين مسائل مورد بحث در بين زنان و مردان مي باشد. اما زنان به عنوان بخشي از جامعه كه به طور مستقيم در اين مسائل درگيرند از برگزاري تجمع منع مي شوند و حق اعتراض و حتي ابراز نظر نيز از آنها گرفته مي شود.
اين رفتار مسئولين نشانه نقض حقوق بخش عظيمي از اعضاي جامعه است كه به شكاف موجود در جامع دامن مي زند.
اعتراض و ابراز عقيده حق هر يك از اعضاي جامعه است. لغو مجوز تجمعات و عدم صدور مجوز براي برگزاري تجمعات و به طور كلي بستن عرصه براي ابراز هرگونه اعتراض و انتقاد، زنداني كردن زنان به جاي رسيدگي به خواست آنها، برخورد خشن با زنان و جوانان، نه تنها مشكلات اجتماعي را كاهش نمي دهد بلكه باعث تشديد وخامت اوضاع مي شود.
آزادي حق همه انسانهاست.


No comments: